dinsdag 17 november 2020

Helemaal in de war van de coronaregelsregels

Ik ben de kluts kwijt. Dat ben ik wel vaker, maar na de coronamaatregelen die dinsdagavond 17 november weer werden afgekondigd was ik het even kwijt. Overal kreeg ik berichtjes dat groepslessen in de sport weer mochten. En we dus weer samen op de yogamat mochten. Jippie. Goed voor het verlagen van het stressniveau. Goed voor het lichaam. Goed voor de immuniteit.

Maximaal met 4?

Maar in de regels van de overheid zie ik alleen dat je maximaal met z´n viertjes mag sporten. Inclusief instructeur. En natuurlijk op 1,5 meter. Dat laatste halen we wel. Maar is een groepsles dan iets anders dan samen sporten, vraag ik me verwonderd af? Want op nieuwssites staat ook dat het wel weer mag, die groepslessen.  

Sauna

Ik had hetzelfde met de sauna. Daar mocht je een paar weken geleden nog gewoon naar binnen. Bij reservering klonk meteen heel streng:  eten of drinken verboden en dus niets te bestellen.  Logisch,  wat de horeca niet mag, mag daar ook niet. Maar uitrusten op een bankje mocht wel in het rustgedeelte. Daar doe je het eigenlijk ook voor. Eerst hitte en kou trotseren en je lichaam goed afbeulen. Daarna even in de rust. Ook weer alles voor het immuunsysteem. 

Mag dat? Of toch niet?

Later vernam ik dat de desbetreffende sauna op de vingers was getikt. Er zaten toch mensen in het restaurant die er klaarblijkelijk niet mochten zijn. Ging dat dan om dat rusten op die bankjes?  Want in het restaurant mocht ik beslist niet komen. En toen hoorde ik ook nog van een vriendin die elders naar een sauna was geweest. Die had daar gewoon in het restaurantgedeelte een gekocht kant-en-klaar lunchpakket opgepeuzeld. Dat mocht daar. Of misschien toch ook niet?  

Onduidelijke regels

Als ik de regels nog eens lees, denk ik dat er aan de voorlichting nog wel wat te winnen valt. Dat het duidelijker moet en dat het soms gewoon niet te snappen is. Net zoals ik het nu dus ook niet snap.

Lemmer in kerstsferen

En omdat ik het nu niet snap ga ik maar een ommetje maken. Door een prachtig verlicht Lemmer dat de ondernemers toch maar weer met z´n allen hebben klaargespeeld. Geen Dickens dit jaar, geen extra omzetten, een rotjaar kortom voor de meesten. Maar toch gezelligheid als je daar met (maximaal 4 toch?) door het dorp struint. En misschien zo meteen ook ergens een koek-en-zopietent? Want dat valt toch onder afhalen? Of zit ik daar ook weer mis mee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten