maandag 4 februari 2013

Vodafone

Het is weer de tijd van het jaar dat je je boekhouding van het vorige jaar moet zien af te sluiten. Ik was vorig jaar aardig op dreef tot er een ziekte tussendoor kwam en ik weinig puf had om bonnetjes uit te zoeken. Daarbij stagneerden werk en dus rekeningen, dus veel was er toch niet in te boeken.

Vorige week had ik opeens de geest en hup daar ging het dan. Uitzoeken wat bij welk rekeningafschrift hoorde. Kasbonnetjes bij elkaar zoeken, rekeningen controleren. Het is mijn werk niet zo, maar het moet gedaan wil je de heren en dames van de belastingdienst tevreden houden. Met een handig lijstje bij de hand van zaken die ontbraken moest ik de site van Vodafone op. Die sturen, net als heel veel anderen namelijk geen rekeningen meer. Uit milieuoogpunt zeggen ze. Maar volgens mij is de boom die ik gebruik voor het uitdraaien van mijn rekeningen net zo kostbaar als de boom die zij er voor gebruiken. Bovendien draai ik nooit de rekening direct uit en dat betekent dus aan het einde van het jaren stapels papieren.

Maar nu wilde dat dus niet. Op de een of andere manier kon ik de rekeningen niet openen. En dat moet toch van de belastingdienst, dus wat doe je dan? Bellen. Naar de helpdesk. Vanzelfsprekend krijg je daar een telefonisch keuzemenu. Als je bij nummer 5 bent, ben je alweer vergeten wat nummer 4 ook alweer was. Voor 45 eurocent mocht ik iemand spreken. Tenminste dat zeiden ze. Maar toen ik nog een heel riedeltje had aangehoord over dat alles ook op de website te vinden was, werd de hoorn erop gegooid. Geen mens gesproken. Ik moest toch die rekeningafschriften hebben dus moedig als ik was, probeerde ik het nog maar een keer. Ik was inmiddels bijna een euro verder.

Tot mijn grote plezier kreeg ik nu toch wel een levend iemand aan de lijn. De jongen stelde allemaal heel moeilijke vragen. Welke browser ik gebruikte (weet ik dat?) en of ik Adobe wel bijgewerkt had. Ik ben een oen op dat gebied zei ik, maar ik weet wel dat ik geen rekeningen kan afdrukken. Hij gaf tips en zei dat ik dat maar eens moest proberen. Wat ik natuurlijk braaf heb gedaan. En zo waar na een update kon ik opeens rekeningen tevoorschijn toveren. Na het gesprek werd ik gebeld. Of ik mee wilde doen aan een tevredenheidsonderzoek. Dat wilde ik wel. Wat ik wilde was mijn gal spugen over het feit dat ik zomaar van de lijn was gegooid. Maar dat mocht niet. Ik mocht alleen beoordelen hoe de jongen in kwestie me had geholpen. En dat was goed. Hem er voor laten boeten wilde ik niet. Dus heb ik de telefoon er maar opgegooid. En niemand die terugbelde om te vragen waarom dat was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten