maandag 17 maart 2014

Gerben in Rusland

Mijn hond zou nog niet eens aan haar willen snuffelen. Dat hoorde ik een zekere Gerben uit de achterhoek in zijn aller slechtste Engels zeggen in het programma From Russia with Love. Hij was samen met een vriend in de Oekraïne, op zoek naar de liefde van hun leven. Nu leek dat er niet echt op, dat van die liefde.

Gerben vroeg de dames namelijk alleen maar of ze seks wilden (bij de eerste ontmoeting let wel. En dat in een land waar dat niet gebruikelijk is). Bovendien vond Gerben de vrouwen allemaal spuuglelijk en werden volgens hem beloften van het datingbureau niet nagekomen.

Gerben heeft waarschijnlijk zelf nog nooit in de spiegel gekeken. Niet alleen heeft hij een wanstaltig hoofd, hij is ook veel te dik. Daarbij zat hij te rillen als een rietje in het vliegtuig, want hij had nog nooit eerder gevlogen, dus een echte vent is het ook niet bepaald. Gerben, uit een gehucht getrokken in de Achterhoek gedraagt zich als een lompe boer, maar denkt waarschijnlijk dat hij een echte heer is.

Zijn maatje deed het iets beter, heeft ook wat betere manieren. Van wie hij dat heeft is niet duidelijk. Mams kwam met een kaas en een pak condooms aanzetten ter afscheid. Een heel apart cadeau, zeker toen de anticonceptie op de keukentafel lag en Jeroen met zijn mond vol kaas een meisje wilde aanspreken.

Ik bedacht me even dat ik zo’n meisje was. Wachtend op de prins op het witte paard komt Gerben voorbij rijden. In dit geval op een Segway, zo’n apparaat waar je op staat en dat je dan als het ware verder rijdt. Je bent dus zo’n meisje in een land waar veel te weinig mannen zijn en je wilt ook een goede relatie en je leven met iemand opbouwen. En dan komt daar die Gerben voorbij. Lelijk, bijna geen taalkennis, geen manieren. Hoe desperaat moet je dan zijn om je toch in die armen te storten?

Overigens stortte niemand zich in die armen: de vrouwen walgden van Gerben. En dat vond ik dan wel weer heel mooi. Want die hele Gerben is ook van te walgen. Iemand zou hem dat moeten vertellen. Dat hij een meisje dat van een Segway valt moet helpen. Dat hij aardig moet zijn tegen iemand die ook alleen een betere toekomst wil. Dat romantiek niet betekent dat je iemand voor lelijkerd uitmaakt, maar de moeite neemt om iemand te leren kennen. Met alle mooie en minder mooie kanten. Maar weet Gerben veel. Hij denkt maar aan één ding, terwijl hij pretendeert de liefde van zijn leven te willen. Ik zeg: naar huis met die Gerben. En ik zit te wachten op een vrouw die hem dat ook glashard in zijn gezicht zegt. Maar daar zijn die vrouwen dan weer te fatsoenlijk voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten