maandag 8 september 2014

De KPN en de monteur die eerst niet en toen weer wel moest komen

Hoewel ik wel weet dat een privé nummer altijd een bedrijf is dat schooit, neem ik toch op. Stom, stom, stom. De KPN. Of ik even een momentje heb. Nou vooruit dan maar, dat mens zit daar vast ook niet voor haar lol. Ze vraagt wat ik het meeste gebruik van mijn pakket. De tv, het internet of de telefoon. Dat is appels met peren vergelijken zeg ik haar, maar toch wil ze een uitspraak.



Oké, oké. Ik zit de hele dag op het internet. Want dat is mijn werk. Dus dat zal het dan wel zijn. Of ik dan wel eens problemen heb met het downloaden van filmpjes. Ik zeg dat ik nooit filmpjes download, dus ik heb er ook geen problemen mee. Maar, het kan toch echt anders zegt ze. En als ik het meemaak, zal ik daarna vast niet meer zonder kunnen. En natuurlijk is het de eerste drie maanden gratis. Want het wordt dan een flexibel abonnement. Ik bedenk dat de vrouw daar ook moet scoren, dus ik ben bereidwillig om haar een klant te gunnen.



Maar ik vraag eerst wel of er allerlei dingen moeten veranderen om dat snelle internet te krijgen, want daar heb ik geen zin in. En ik heb daar ook geen goede ervaringen mee. Vaak ligt het internet er dan weer uit. Of ze krijgen het kastje niet aan de praat. En dat kan niet met mijn werk. Nee, nee. Niets aan de hand zegt ze. Alleen een andere router, kwestie van in- en uitpluggen. Ik vraag nog een keer of ik echt wel na die maanden weer van dat snelle internet af kan, en ja dat kan. Ondanks dat ze dat niet zegt als ze alles op een bandje opneemt.



Maar ik kan er nog vanaf, dat zegt ze ook. Ik krijg een mail en dan heb ik nog 14 dagen bedenktijd. Heeft de KPN de veranderingen dan echter al doorgevoerd, dan komt dat voor mij rekening. Dat vind ik al wat vreemd en er gaan wat alarmbellen rinkelen. Maar toch, ze klinkt aardig en ze werkt vast ook op een soort provisie. En als het alleen een kwestie is van een kastje veranderen, nou ja dan kunnen we het nog eens proberen. Maar dan komt na 5 minuten de bevestiging binnen. Hoewel ik die vaker niet dan wel lees, dwingt iets me om dat nu toch maar wel te doen.



En jawel, opeens is er sprake van een monteur die het hele huis moet verbouwen. Er moet nu een afspraak gemaakt worden met de persoon in kwestie. Niks ervan denk ik, dan maar direct annuleren. In de bevestiging natuurlijk geen adres waar je dat kunt doen, maar na wat zoeken is het telefoonnummer gevonden Als ik uitleg dat ik het heel raar vind dat als ik vraag of er van alles moet veranderen, het antwoord nee is en dat het daarna toch ja blijkt te zijn. De mevrouw aan de andere kant, weer iemand anders natuurlijk, gaat uitleggen waarom dat kastje vervangen moet worden. Het interesseert me niet waarom dat kastje moet transformeren in een ander kastje zeg ik, ik wil er gewoon niet ingeluisd worden. Dus ik wil annuleren. Maar, maar zegt ze. Ik zeg dat ik begrijp dat het haar schuld niet is, maar dat ik niet verder wil. En dat dit nu de zoveelste keer is dat zoiets gebeurt. Ze zucht hoorbaar, daar aan de andere kant. En dan valt de lijn weg. Die KPN toch.

Aanbiedingen bij EuroClix

2 opmerkingen:

  1. Geheel los van de onbeholpen hilariteit, onzinnigheid, wel of niet scorende verkooptechnieken en zelflerende monteurs, vraag ik me af, waar komt dat woord "Kastje" toch vandaan. Want een "kastje" is toch een meubelstuk? En een meubelstuk is de in plastic verpakte gateway naar het world wide web geenszins. Beter noem ik het horizonvervuiling op huiskamerniveau welke benaming nog vertsterkt wordt door het grote aantal nietsverklarende knipperende ledjes in het gezichtsveld. Het liefst verberg je het op de muur achter de bank, in de hoek met de schemerlamp ervoor, in de kelder of nog liever in een kastje, natuurlijk wel met een gat in de achterkant waar de hele kluwen kabels doorheen moet. Hoezo draadloos internet? Een "kastje" in een kastje, bedoelen ze dat soms met een "alles in één pakket". En wordt jouw kastje in de huiskamer dan nog wel gebruikt waar het voor bedoeld is? Nee, doe mij maar keukenkastjes, daarin beheer je je hele culinaire klusbedrijf binnen handbereik. Zonder al te veel kabels en als je geen lichtjes wilt zien dan doe je gewoon de koelkast dicht. En m'n nachtkastje, daar heb ik al jaren een heel goede relatie mee. Lekker anoniem bewaart het de meest persoonlijke arsenaal en mijn herrinneringen. En het vraagt me nooit om het te "delen". Mijn vader zaliger kwam eens thuis met, zo noemde hij het, een "kastje". Met nog eens 20 meter kabel en een extra antenne hadden we vanaf dat moment Ned.2 op onze eerste zwart/wit televisie. En daar is het allemaal begonnen, zo niet, fout gegaan. Daar zijn we met z'n allen met z.g. "kastjes" de achterstallige techniek gaan inhalen. En dat doen we dus nog steeds. Wanneer iets niet werkt op je PC of oude TV van een jaar dan lossen we dat op met een "kastje". Wanneer amusements providers vooruitlopen op de mogelijkheden van ons media apparaat dan plaats je er gewoon een "kastje" bij. En de aanbieders van die "kastjes" verkopen er hevig op los". Meestal bellen ze anoniem, want als "kastjes" ergens goed voor zijn . . . . . . Eenmaal "om", dan rest er meestal niets anders dan bidden dat het allemaal werkt zoals je gehoopt had, want als dat niet zo is dan zijn deze providers nauwelijks te bereiken, vragen ze om je klacht per email te versturen terwijl je het hiervoor noodzakelijke "kastje" net terug in de verpakking hebt gestopt, of erger nog . . . . Ze sturen je van het "kastje" naar de muur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wat een geweldig betoog Bert. En zo vreselijk waar.

      Verwijderen