maandag 7 september 2015

Laaielichters

Vanmiddag zat er weer eentje bij de mail: een aanmaning van het zogeheten CJIB, zeg maar de instanties die er voor zorgt dat je boetes worden verwerkt. Nu had ik laatst echt een boete, want ik had maar liefst 4 hele kilometers te hard gereden. Ja ja, op de foto was niet eens te zien dat ik reed, zo snel ging ik. Of ik even 30 euro wilde aftikken. Voor de verandering ben ik maar eens in beroep gegaan. Ik wilde eigenlijk als reden aanvoeren dat ik het belachelijk vond om voor zo’n overtreding 30 euro te betalen, maar ik bedacht me toen dat niemand daar waarschijnlijk in geïnteresseerd was. Ik kon niet aanvoeren dat ik niet in de auto reed, dus heb ik aangegeven dat ik en cruise control heb en een TomTom die als een gek begint te schreeuwen als ik harder rijd dan de aangegeven snelheid. Maar goed daar kwam die aanmaning niet door. Deze aanmaning was voor een veel hoger bedrag. Heel vreemd omdat ik nooit een andere rekening had gehad. Klopte ook wel: het was een soort phising bericht om weerlozen die er in trappen flink wat geld af te troggelen.

Hotelpas

Tegelijkertijd kreeg ik van de mensen van Hotelpas (wat is dat eigenlijk?) een aanmaning. Zonder klantnummer of adres, gewoon een bijna anonieme mail. Of ik maar even de twee maandelijkse termijnen die ik achter was wilde betalen. Ook weer 40 euro. Ik ben een muts als het op het bewaren van spullen aankomt: zowel in mijn huis als in mijn digitale postmap vind je spullen van vele jaren geleden. Gewoon omdat je nooit weet of het ooit nog eens van pas komt. Dus ik zoeken op Hotelpas. Mooi niks te vinden natuurlijk. Zou ik die laaielichters terugmailen, hebben ze wel een e-mailadres maar als je ze wat stuurt komt dat bericht niet aan. Ik heb ze nu even fijntjes laten weten dat ik schrijf. Niet voor huis-tuin en keuken gebruik maar voor media. Ik ben benieuwd of ze de boodschap hebben begrepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten