maandag 4 april 2016

Een domme parkeerplaats

Nietsvermoedend loop ik door het net gecreƫerde centrum van Lemmer. Voor de Wildeman gaat het bijna fout. Ik weet niet goed hoe ik daar doorheen moet laveren, een auto weet dat evenmin en ik heb bijna een koplamp in mijn been staan. En dan is het ook nog eens gewoon overdag met heel veel licht. Op avond ben ik daar nog niet geweest, maar ik stel me zo voor dat mensen die onbekend zijn met de situatie hier snel de fout in gaan.

Uit de bocht

Als ze niet iemand of een auto raken, dan vliegen ze daar volgens mij zo uit de bocht. Je ziet opeens een voertuig voor je opdoemen, je denkt ik ontwijk hem en dan zit je in een muur. Ik ben dan wel geen stedenbouwkundige, maar volgens mij is dat nieuwe plein dan ook een misser van jewelste. Bijna zomaar uit het niets, doemt een ruimte op met vreemde neergetekende plekken. Het is niet logisch qua inrijden, want je moet een bocht maken om er te gaan staan.

Niet logisch

Het is niet logisch voor voetganger want die moeten er omheen slalommen. En gaan ze, net zoals ik dat deed erom heen dan is dat bijna met gevaar voor eigen leven. Ik zie het nut er ook niet van in. Is dit het nieuwe parkeren? Of moet di teen ruimtelijk beeld tonen? Wat mij betreft beide fout ingeschat. En ik heb net de mazzel dat mijn been nog heel is. Eens kijken hoe lang het duurt voordat iemand wel een aanrijding heeft daar.


Bulk 10-daagse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten