maandag 23 mei 2016

Kosten. Welke kosten?

Administratiekosten, inschrijfkosten, verwerkingskosten, servicekosten. Deze week had ik ze allemaal ergens op een rekening staan en toen ik het bedrag eens optelde was dat een verrekt leuk sommetje geld. Opeens dacht ik, wat doen die mensen daar eigenlijk voor?

Administratiekosten? Betekent dit dat je betaalt om een papiertje in een map te doen? Of zijn dat de kosten voor de boekhouder? Inschrijfkosten eigenlijk idem dito. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om iemand ergens in te schrijven. Gewoon een pen en papier of een computer en het is gepiept. Bij de een betaal je daarvoor bovendien 15 euro, bij de ander 25. Ik kan heel wat inschrijven voor dat bedrag.

Verwerkingskosten

Ook de verwerkingskosten begrijp ik niet helemaal. Zijn dat niet gewoon kosten die gemaakt worden en die eigenlijk in de prijs inbegrepen zijn? Het duizelt me inmiddels van de kosten, maar het duizelt me nog meer dat ik deze  week meer wel zo’n 100 euro heb uitgegeven aan die flauwekul. Want is het eerlijk gezegd niet gewoon een manier een manier om ergens iets vandaan te halen, dat op een andere manier niet binnen te harken was?

Die aanbieding waar nog wat bovenop komt


De aanbieding die zo leuk is dat hij toch wat minder leuk gemaakt moet worden met toch nog net even een bedragje erboven op? Of een abonnement dat ze eigenlijk niet voor dat bedrag willen verkopen, maar door er nog wat bovenop te doen dan toch net wat meer winstgevend wordt? Ik denk er hard over om ook maar administratiekosten, inschrijfkosten, verwerkingskosten en servicekosten te gaan berekenen. Wie weet kan dat ook wel in één keer. Dan heb ik die 100 euro ook weer terug.
Meisje

1 opmerking:

  1. Zijn de opmaakkosten voor de faktuur hier al bij inbegrepen?
    Pfffff. Gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen