maandag 6 februari 2017

Stront

It rint altyd op stront ut. Ik hoor het mijn moeder nog zeggen als ze met mijn vriendin Antje weer een boom aan het opzetten waren over scheten en poep. Ze vonden het vooral leuk om hun favoriete onderwerp te bespreken als ik er bij was, omdat ze wisten dat ik er een hekel aan had en heb. Pikant detail was ook nog wel dat mijn moeder het ook erg leuk vond om haar grote boodschap te doen met de deur lekker open.

Op de wc met een sigaret

En dan mochten wij meegenieten terwijl ze ook nog eens heerlijk een sigaretje zat te roken. Die lucht is niet te harden, kan ik jullie vertellen. Achteraf zou je wel willen dat je dat weer eens kon meemaken, maar eerlijk gezegd riep ik haar elke ochtend weer toe dat ze die deur dicht moest doen. Toen ik later ook nog eens een vriendje kreeg die het ook heel gezellig vond om met de deur open te kakken, wist ik, dit wordt hem niet. Hij was overigens heel erg verbaasd dat ik wilde dat hij de deur dicht deed. We konden toch zo gezellig kletsen als hij zijn ding deed? Wat? dacht ik. Meen je dat serieus? Hij meende het serieus.

Stront is niet mijn favoriete onderwerp

Stront is dus nooit mijn favoriete onderwerp geweest. Ik kan er ook niet tegen om eerlijk te zijn. Moeders die hun baby’s even naast me op een kleed gooien om poepluiers te verschonen, maken dan ook een brakende ik mee. Een baby doet het echter nog in een luier. Sommige hondeneigenaren lijken te vinden dat ze hun hond overal kunnen laten schijten. Ik vind het al heel erg dat je slalommend door Lemmer moet om overal de uitwerpselen van dieren te ontwijken.

Poep op deuren van toilet en in de winkel

 Maar toen ik vorige week in een winkel stond en er daar zelfs een hoop lag, terwijl blijkbaar niemand de verantwoordelijkheid nam het op te ruimen, vond ik dat echt belachelijk. Ik neem tenminste niet aan dat iemand daar zijn broek heeft laten zakken omdat hij het niet meer kon ophouden. Arm winkelpersoneel dat dit misschien ook wel kokhalzend heeft moeten opruimen. Zag ik die avond ook nog een documentaire waarin duidelijk werd dat sommige mensen hun poep in openbare gelegenheden ook gewoon lekker rondsmeren in de wc. Daarbij valt mijn moeder dan volledig in het niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten