maandag 26 maart 2018

Prijskaartje van de provincie

Al maanden (wat zeg ik jaren als je Joure meetelt) afgezette wegen, het spoor bijster als je naar een bepaalde bestemming moet, de bus die niet meer in de buurt rijdt, verkeerslichten die het niet of slecht doen, bijna ongelukken op de weg, met voetgangers en in tunnels door betonblokken en dan ook nog eens verkeersregelaars die mensen bijna uit hun auto trekken.

Puinhoop in Lemmer en omgeving

De puinhoop die alle wegwerkzaamheden de afgelopen periode het dagelijks leven in bijna heel onze omgeving bepaalde, was niet bepaald fraai te noemen. Volgens mij is geen enkele tijdslimiet gehaald. Niet in Joure, niet op de weg naar Balk en bij Lemmer weet ik het niet zeker, maar daar volgens mij ook niet. Dat zouden wij eens moeten doen met een krant. Gewoon een week later verschijnen. Of een half jaar niet. Dat zou me een bak zijn. 

Wat gaat dit kosten?

Toch was er de afgelopen weken vooral één ding dat ik me afvroeg: bij de meeste zaken die veel langer duren dan gepland lopen de kosten namelijk ook navenant op. Dus klom ik maar eens in de pen (of liever gezegd in de PC) om de provincie te vragen hoe het daar mee staat. Het was heel lang stil. Nee, ik moet het anders formuleren, er kwam geen antwoord. Ik heb nu de vraag nog maar een keertje gesteld. Maar er is nog steeds geen antwoord. Of dit een  - als we het niet zeggen, dan is het er ook niet - begrip is weet ik niet, maar ik mijn buikgevoel zegt dat het iets anders ligt.  Vanzelfsprekend hoop ik dat alles binnen de begroting valt, want anders moeten we met z’n allen weer diep in de buidel tasten. Maar ik heb daar wel zo mijn bedenkingen bij. Wordt vervolgd – tenminste als de provincie in al haar wijsheid besluit om nog een keer een antwoord te geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten