donderdag 12 juni 2014

Er vol in



Op het moment dat ik dit schrijf zit ik met een grote oranje bril op. Hij is groter dan mijn gezicht. En rond mijn lichaam zit een T-shirt gewikkeld waarop Ik hou van Holland staat. Mijn hoofd is gesierd met een oranje pruik met rood, wit en blauw daardoor heen. Mijn Nederlands-Zwitserse vriendin die ik zo-even van Schiphol heb gehaald, lachte zich kapot toen de deuren zich openden en ze mij zag staan.



Tot ook zij in deze outfit werd gehesen. Want dat moest. Van mij. Want we hebben besloten dat we er voor gaan dit jaar. Ver weg op een niet zo tropisch eiland in de Wadden gaan wij niet alleen Oerol vieren, maar ook vooral voetbal kijken. We reppen over Schwalben alsof het niets is, we lullen over buitenspel alsof we weten waar we het over hebben. Dat doen we niet. Maar dat maakt ons niet uit. Twee jaar geleden hebben wij de smaak te pakken gekregen. We moesten naar een voorstelling en stonden eigenlijk ook al in de rij te wachten. Maar het duurde en het duurde maar. Dan eerst maar een koffie pakken in het café aan de overkant. We troffen daar een Oranjelegioen dat zijn weerga niet kende. De voorstelling hebben we nooit gezien, we zijn blijven plakken tot het einde. Een bitter einde, want Nederland verloor natuurlijk.

Maar toch waren we vanaf dat moment helemaal in de ban. Eigenlijk houden we overigens helemaal niet van voetbal, maar de sfeer er om heen, ja die heeft ons volledig te pakken. Dus daarom gaan we nu maar eens een keer all the way. Met alle mogelijke zaken die je je kunt voorstellen. Alleen het Roy Donders pak kopen dat ging me nu net te ver. Gelukkig hoefde dat ook niet, ze waren snel uitverkocht. Of de kwaliteit ook gelijk is aan de kaartjes waarmee de heer Donders bij de kassa van de supermarkt lag weet ik niet. Maar volgens insiders gaat het toch niet lang duren voor Nederland. Dus hoeft dat pak misschien ook niet zo lang mee te gaan.

Wij hebben geen idee dus we doen daar ook geen uitspraken over. Wij zitten gewoon heel leuk en mooi te wezen tijdens alle wedstrijden (hoeveel zijn het er eigenlijk?), oh ja ik heb een poster gekregen van de garage waar dat allemaal op staat. Wie in welke poule speelt, wie er sterk is en wie niet, zelfs wie er meespelen voor Nederland weten we niet. Maar we gaan er wel voor. Aan ons zal het in ieder geval niet liggen. Wij gaan voor Oranje. Zelfs als u dit nu leest en denkt, maar Nederland ligt er toch al lang uit (kan dat?). Dan is dat te danken aan het feit dat wij op een eiland zitten zonder enige communicatiemiddelen en ik nu dus nog denk dat we nog wel kampioen kunnen worden. Zelfs als u (en wij ook trouwens, want tv’s hebben ze hier dan wel weer) inmiddels wel beter weet.

Aanbiedingen bij EuroClix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten