maandag 27 augustus 2018

Een vette worst en Van der Valk wijn die zeker nog gebotteld moet




Maak kans op een nieuwe auto, een vette reis, een Apple IPhone, een fiets, een Ipad een Led tv en nog veel meer, maar win in ieder geval een prijs van 60 euro. Zo’n enveloppe viel er afgelopen dagen weer door de bus. Met schreeuwende letters, alsof ze wilden zeggen dat we al miljonair zijn. Ja miljonair, want 2,6 miljoen in de prijzenpot. Ja en wie wil dat nu niet. Bovendien maakte je alleen kans op al die prijzen als er een gouden lot tussen al die kaartjes zat. En natuurlijk zat hij dat.

Gouden lot Vrienden Loterij

Laat ik op Facebook eens vragen of er ook mensen een enveloppe hebben gekregen zonder zo’n gouden lot dacht ik nog, Maar ja, ik voelde me toch ook wel wat uitverkoren. En benieuwd of die VW Polo zo meteen voor zou rijden. Maar om dat uit te vinden, moest natuurlijk eerst even het bankrekeningnummer ingevuld worden en wordt er iedere maand 13,50 van je rekening geschreven. Meer uit journalistieke nieuwsgierigheid vulde ik dat ding in en jawel: niks geen auto, tv, fiets, Ipad of Iphone. Maar wel een pakket ter waarde van 60 euro. Welk pakket dat blijft geheim. Tot die 13,50 is afgeschreven ongetwijfeld. En heel waarschijnlijk is dat hele pakket geen 60 euro waard.


Het goede doel

Maarre zeggen ze als je naar het callcenter belt om er van af te willen: het geld gaat louter naar een goed doel. Maar mevrouw zeg ik dan: krijgt u dan ook geen loon? Bent u zo’n beste mevrouw dat u voor nop werkt, omdat uw hart op de juiste plek zit en u geen huur, elektra, gas en water hoeft te betalen? Of heeft u de loterij al gewonnen en doet u dit gewoon uit hobby? Of betalen wij toch gewoon uw loon? Ook best een goed doel, maar al het geld gaat daarmee dus niet naar dat doel dat ik moest invullen. Die vraag staat waarschijnlijk niet in het script van zo’n arme callcentermedewerker (petje af als je dat werk moet doen) en dan wordt er een supervisor bij gehaald die zegt: doordrukken. Doe ze een aanbieding zodat ze toch nog blijven. De aanbieding wordt steeds hoger, er wordt steeds meer uit de hoge hoed getoverd, maar als ik niet wil dan wil ik niet. En bovendien kun je het afgeschreven bedrag gewoon terug laten storten. Zij proberen het dan toch nog een keer te innen en nog een keer, jij haalt het weer terug en dan blokkeer je ze tenslotte. En die mooie enveloppe: die gaat de volgende keer rechtstreeks de prullenmand in.

Een prijs gewonnen bij Van der Valk, maar de wijn moet nog gebotteld

Overigens hebben we dit jaar echt een prijs gewonnen. Bij Van der Valk. Dat is zo’n restaurant waar manlief graag komt en daar kreeg je dan een persoonlijk codebriefje dat je moest activeren En je kon van alles winnen. Zelfs een dagje directeur spelen. Hoewel we alles hadden ingevuld en dus ook ons adres, kregen we een mail dat we een prijs hadden gewonnen maar dat ze ons adres niet hadden. Of we dat even wilden doorgeven. Toen we dat deden bleken ze ons adres wel te hebben. Tja. Het is geloof ik inmiddels een half jaar geleden dat ons verteld werd dat we een prijs hadden gewonnen. Een doos wijn werd er bij verteld. Laatst belde ik maar eens even of hij nog kwam of dat het Sint Juttemis werd. Het antwoord: Een externe partij moest dat verzorgen. Moet dat nog steeds verzorgen. Ik heb het vermoeden dat ze de druiven nog moeten plukken voor die flessen. Of dat het excuus zal zijn dat de druivenoogst is verdord. Op het kaartje met de winnende code staat trouwens wel stoer Van der Valk Exclusief trakteert. Het is een beetje als die worst. Voorgehouden, maar niet gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten