maandag 3 augustus 2015

Leeftijd bekennen

Vijftig plus. Vroeger deed me dat denken aan bloemetjesjurken tot aan de grond en een permanentje. Maar inmiddels ben ik zelf 50 plus. Nog niet zo heel erg lang plus, maar toch wel gewoon plus. En mensen van mijn generatie moeten dus opeens blijkbaar van alles. We kunnen met voordeelkaarten reizen, we krijgen korting omdat we die 5 voor onze leeftijd hebben staan.

Voordeel reizen is dat nu leuk? 


Ik geloof niet dat velen van ons dat als een groot voordeel zien. Eerder als dat wat we niet onder ogen willen zien, nu toch werkelijk gebeurt. Daarom aarzelde ik ook ernstig toen ik las dat de gemeente de Fryske Marren een soort opfriscursus autorijden geeft voor jawel, vijftig plussers. Want daarmee geef je misschien niet alleen aan dat je best wel wilt toegeven dat je misschien niet alle regels meer weet, je geeft vooral aan dat je over de 50 bent.

Opfriscursus


 Misschien als je 75 bent dat het dan niet zo raar meer is, zo’n woord. Maar nu, net 50 tja. Toch overweeg ik om mee te doen. Gewoon om eens te kijken hoe dat nu in z’n werk gaat op zo’n opfrissertje. Want ik kan ongetwijfeld dingen leren op de weg. Ik kom namelijk soms ook wel eens een bord tegen waarvan ik niet precies weet wat het betekent. En dat hoort natuurlijk niet zo. In mijn tijd (ja ja, daar heb je hem weer die 50 plus) had je sommige van die borden namelijk nog niet. Denk ik. Daarom denk ik dat ik het doe. Ondanks dat ik daarmee kleur, ehhh leeftijd beken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten