maandag 19 oktober 2015

Dom bestuur


Vorige week bedacht ik me dat ik maar weer eens wilde luisteren waar onze politiek druk doende mee is. Ik trof het: het zwembad stond op het programma. Eerder had ik al allerlei papieren gekregen over deze voorziening, maar veel wijzer werd ik daar niet van. Vage begrippen, sancties die wel zouden moeten, maar niet werden doorgevoerd, voorwaarden waar niet aan werd voldaan. Maar wel het belangrijkste: geen kip weet waar die inmiddels bijna 3 ton per jaar naartoe gaat. Een zeer zure wethouder sprak de raadsleden bijna toe zoals ze vroeger waarschijnlijk haar kinderen toesprak:. 

Vaag bestuur


‘Met dat geld wordt gezorgd dat er gezwommen wordt.’ Nogal een vaag begrip. Want betekent dit dat er per jaar 1 ton in gestoken wordt, of twee of gewoon het hele bedrag? Of wordt er 10.000 in gestoken en gaat de rest van het geld ergens anders heen? Geen mens die het weet. Daar heeft het college dat dit geweldige plan heeft opgevat nooit om gevraagd. Het staat niet in de stukken, het is geen verplichting.

Dom bestuur


 Riekt dat ergens naar? Nou in ieder geval naar heel dom bestuur als je het mij vraagt. Ik wil ook wel drie ton per jaar, zonder dat ik daarvoor verantwoording hoef af te leggen en met mij waarschijnlijk wel alle andere inwoners van de gemeente. Want het gaat wel om gemeenschapsgeld waar we het over hebben. Overal wordt op bezuinigd, dit bedrag dat WIJ met z’n allen elk jaar ophoesten wordt alleen maar hoger.

Huishoudweken 300x250

Geen opmerkingen:

Een reactie posten