maandag 26 oktober 2015

Nietsontziend


Ik zat me op te winden over een duur kopje koffie. Nu vind ik kopjes koffie altijd wel duur in vergelijking met wat je krijgt, maar dit was van een ander kaliber. Het ging om Starbucks. De overheid heeft met dit bedrijf een megadeal gemaakt zodat ze met een mega omzet maar heel weinig belasting hoeven te betalen. Hoe kan het vraag je je af? Enfin, ik zat me daarover op te winden toen ik opeens op het intranet een foto zag verschijnen. 

Doodgeslagen

Een collega van ons, niet een heel directe, maar toch iemand die bij ons in het bedrijf werkte was op ´tragische wijze´ om het leven gekomen zo stond er. Eerst denk je dan nog aan een ongeluk of misschien een tragische valpartij. Maar toen ging me iets dagen. Vorige week hadden we immers die nare dood van een vrouw van in de zestig. Een of andere ex TBS-er had haar zomaar doodgeslagen met een fles. Om geen enkele reden. (Is er ooit een reden voor een moord?). 

Arm mens


Ik zag haar foto op het scherm verschijnen en dacht, oh nee toch. Nu had ik dat gedacht bij iedereen die op zo´n wijze om het leven is gebracht, maar opeens kreeg de vrouw een gezicht Ik zag haar in gedachten weer lopen. En toen zag ik voor me hoe ze daar zorgeloos een ommetje maakte en toen opeens zo´monster tegenkwam die haar nietsontziend van haar leven beroofde. Arm mens dacht ik, wat moet er door je heen zijn gegaan die laatste momenten. Het dure kopje koffie leek toen opeens niet meer zo belangrijk.

Meisje (www.meisjelemmer.blogspot.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten