donderdag 8 december 2011

Je slaat je vrouw en mag lekker het hotel in

Mannen die hun vrouwen en of kinderen mishandelen worden daarna heerlijk ondergebracht in een hotel. Zo zouden de heren in kwestie beter meewerken aan de nieuwe regels en die zeggen dat de dader dan het huis uit moet.

Met dat laatste ben ik het absoluut eens, met het feit dat ze dan kunnen overnachten in een hotel absoluut niet. Dat is toch de omgekeerde wereld? Ik snap best dat er iets nodig is om de heren vervolgens uit de buurt van het geteisterde gezin te houden, maar sluit ze dan gewoon op. Ze hebben toch iets gedaan dat niet mag?

Want nee, je vrouw of je kinderen mishandelen mag niet. Ondanks het feit dat vrouwen vaak bij een man blijven die hen terroriseert, slaat, psychisch kleineert. Overigens heeft ook dat allemaal een reden en een achtergrond en het heeft veel te maken met gedrag dat ze kennen.

En ook mishandeling is gedrag dat sommige mensen als bekend herkennen en dat is vaak veiliger dan een onbekende put in te springen en te kiezen voor echte veiligheid.

Amsterdam stopt volgend jaar met het onderbrengen van de heren met de losse handjes. Het kost de gemeente te veel. Ik ga eens even informeren of we hier in Lemsterland ook mannen (en misschien ook wel vrouwen trouwens, want die mishandelen ook) in een luxe hotelsuite onderbrengen terwijl wij de belastingbetalers daarvoor moeten opdraaien.

Als ik mijn buurvrouw een oplawaai verkoop (ik doe het niet hoor beste buurvrouw, u bent me veel te lief. Om eerlijk te zijn ken ik het fenomeen slaan ook helemaal niet. Ik heb nooit de behoefte om mijn hand eens op te richten) word ik dan naar een Center Parcs gestuurd of zo?


Het is echt van de zotte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten