zondag 18 december 2011

Niet zo welkom bij ArkeFly

Ik ga binnenkort naar een Afrikaans land. Of twee Afrikaanse landen eigenlijk. Maar ze liggen dicht bij elkaar. Ik ga daar door de bush bush trekken met nog een aantal andere fanaten.

De reis is geboekt en betaald en je zou zeggen dat je daarmee dan gewoon in kunt stappen. Ja, er moeten nog wat persoonlijke dingen gekocht worden als een geïmpregneerde klamboe en wat toiletdingen, maar verder is alles klaar.

Tot ik van de reisorganisatie en mail kreeg. Of ik al van te voren wilde inchecken en mijn stoelnummer wilde bepalen. Dat kon bij ArkeFly. Mooi dacht ik dat is handig. Voorin voel je de turbulentie namelijk minder dan achterin, dus ik probeer ergens voorin een plaatsje te krijgen.

Ik ga op het plaatje door het vliegtuig, neem de eerste plaats voorin die vrij is (nog steeds op rij 18, maar toe maar) en boek. Tot mijn grote verbijstering moest ik vervolgens mijn creditkaart trekken.

Want om even vast te leggen dat ik op die plaats wilde zitten moest ik 6 euro extra betalen. En dat is dan alleen voor de heenreis. Tot mijn nog grotere verbazing kwam er daarna een mail dat die plaats niet gegarandeerd kon worden. Dus als ik hem dan toch niet krijg, dan had ik die 6 euro ook wel in een sloot kunnen gooien. En dat geldt ook voor stoelen waarvoor je 22 euro extra moet betalen, omdat je dan bij de nooduitgang zit.

Weg geld. Maar dat was nog niet alles. Na dit bericht volgde nog een bericht. Of ik ook wat wilde eten in het vliegtuig. Op een vlucht van een dikke 6 uur krijg je wel een keertje honger denk ik, dus ja. Maar dat betekende weer aftikken. Om precies te zijn krijg je dus niets, nakkes nada in dat vliegtuig. Een reis van zo’n duizend euro en er kan nog niet eens een kopje thee af.

Ik moet alles wat ik daar in dat vliegtuig nuttig dus nog zelf betalen. Frisdrankje, kopje thee, broodje. Boter bij de vis. En wil ik een beetje filmpje kijken of iets dergelijk dan moet ik daar ook voor betalen. Dacht ik.

Want ArkeFly vindt eigenlijk dat je je gedurende die dikke zes uur maar zelf moet vermaken. Op deze reizen geen vertier, neem je eigen troep maar mee.

Het geeft je nu niet bepaald het gevoel dat je als gast erg welkom bent, daar bij ArkeFly.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten